
In de zorgsector wordt veel geรฏnvesteerd in technologische innovaties die het potentieel hebben om de efficiรซntie te verhogen, de zorgkwaliteit te verbeteren en administratielasten te verlichten. Toch stranden er vaak software-implementaties of worden ze onvoldoende benut.
๐๐ฒ ๐๐ถ๐๐ฑ๐ฎ๐ด๐ถ๐ป๐ด? ๐ญ๐ผ๐ฟ๐ด๐ฒ๐ป ๐ฑ๐ฎ๐ ๐๐ฒ๐ฐ๐ต๐ป๐ผ๐น๐ผ๐ด๐ถ๐ฒ ๐๐ผ๐ฟ๐ฑ๐ ๐ผ๐บ๐ฎ๐ฟ๐บ๐ฑ ๐ฑ๐ผ๐ผ๐ฟ ๐ฑ๐ฒ ๐บ๐ฒ๐ป๐๐ฒ๐ป ๐ฑ๐ถ๐ฒ ๐ฒ๐ฟ๐บ๐ฒ๐ฒ ๐๐ฒ๐ฟ๐ธ๐ฒ๐ป.
Tara Lamers vertelt: โAls Customer Success Manager bij ConsultAssistent begeleid ik de implementatie van onze vragenmodules bij diverse zorginstellingen. Daarbij zie ik het telkens weer: een succesvolle implementatie begint niet alleen bij goede software, maar vooral bij de gebruiker zelf.โ๐ฉโโ๏ธ
โจ โHet gaat om adoptie, ervoor zorgen dat zorgverleners en patiรซnten de oplossing echt gaan gebruiken en waarderen. Daarom beginnen we bij ConsultAssistent altijd met het in kaart brengen van de patiรซntreis en het zorgproces. Hoe verloopt het maken van een afspraak? Hoe wordt de patiรซnt uitgenodigd en herinnerd? Wat heeft een arts nodig om snel en goed te kunnen handelen? Waar in het proces kan onze technologie echt het verschil maken, zonder dat we bestaande werkwijzen in de weg zitten? Welke integraties met andere systemen zijn er nodig?โ โจ
๐ Door die reis scherp te krijgen kunnen we onze vragenmodules goed laten aansluiten op de dagelijkse praktijk. Dat zorgt voor een soepelere implementatie, snellere adoptie รฉn hoge tevredenheid bij zorgverleners en patiรซnten.
๐ Een implementatie stopt niet bij de livegang. Samen blijven we optimaliseren, op basis van feedback uit de praktijk. Zo groeit de technologie mee met de organisatie en stijgt de toegevoegde waarde.
Kortom: technologie is pas echt succesvol als het mensen ondersteunt, niet als het alleen technisch klopt. Door de patiรซntreis centraal te stellen en met elke patiรซnt te leren hoe de zorg bij de volgende nรณg beter kan maken we niet alleen mooie software – we dragen ook echt bij aan betere zorg. ๐
๐โโ๏ธ Benieuwd hoe de patiรซntreis er binnen jouw organisatie uitziet en waar slimme digitale ondersteuning het verschil kan maken? Laten we in gesprek gaan!
Bekijk het originele bericht op onze LinkedIn pagina.