SLIMME INTEGRATIE MET HET EPD

De adoptiegraad onder artsen groeit wanneer eHealth naadloos geïntegreerd is in het EPD en zorgverleners écht ondersteunt in hun werk. ConsultAssistent speelt hier volledig op in. Het platform is geïntegreerd met meerdere EPD’s (o.a. via HL7/FHIR) en ontworpen om zorgverleners te ontzorgen.

In de praktijk betekent dit dat patiënten op basis van inkomende afspraakberichten volledig automatisch worden uitgenodigd voor de digitale anamnese en PROM-vragenlijsten. De uitkomsten uit deze vragenlijsten worden direct in het EPD verwerkt, zodat zorgverleners altijd in hun eigen systeem kunnen blijven werken.

Een integratie van ConsultAssistent met het EPD biedt ook voordelen voor de ICT-afdeling. ConsultAssistent is een veilig medisch hulpmiddel met CE-markering en wordt als software as a service (SaaS) aangeboden, waardoor de beheerlast minimaal blijft. Data wordt beveiligd opgeslagen, volledig volgens alle normeringen en op Nederlands grondgebied.

Tot slot is integratie met een patiëntportaal en persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) mogelijk. Patiënten kunnen zo vanuit één online omgeving aan hun gezondheid werken én direct communiceren met het ziekenhuis. Wel zo gebruiksvriendelijk.

“Notificaties en herinneringen lopen via het patiëntenportaal en de mobile app, waar ook registratie, inloggen en invullen van de vragenlijsten gebeurt.”

Bert Mooij – Directeur – Funatic

DE MOGELIJKHEDEN VAN CONSULTASSISTENT

DE MOGELIJKHEDEN VAN CONSULTASSISTENT