
We krijgen vaak de vraag of oudere patiënten wel kunnen omgaan met onze digitale auto-anamnese en follow-up software.
Volgens Patrick Tettero – Operationeel Directeur bij Oogkliniek Den Haag doen de oudere patiënten het erg goed, misschien zelfs wel beter dan de jongere mensen.
“Ik ben erg blij met ConsultAssistent: het bespaart tijd tijdens het consult en patiënten geven aan dat ze het fijn vinden om thuis, in alle rust de slimme vragenlijsten in te vullen en zodoende goed na te kunnen denken over waar ze last van hebben en wat hun zorgvraag is.”
Maja Stefanovic – Oogarts bij Oogkliniek Den Haag herkent zich in dit beeld:
“Het thuis uitvragen van de medicatie, allergieën, voorgeschiedenis en dergelijke hoeft niet meer in de spreekkamer en levert daar dus netto meer tijd op voor het echte consult”.
We zijn in de data gedoken en wat blijkt? 📊
➡️ De respons onder oudere patiënten is erg hoog: ruim 80%
➡️ De grootste groep patiënten is 60+, waarvan ook heel veel 70+ ers
➡️ De oudste gebruikers zijn dik in de 90
Wat zijn de voorwaarden voor dit succes?
👉 Patiënten vinden het fijn dat alleen de relevante vragen worden gesteld, dat er een logische opbouw zit in de vragen en dat er geen doublures zijn. Ook is er ruimte voor een persoonlijk verhaal.
👉Dokters zijn blij dat er minder administratielast is en dat het consult sneller tot de kern komt omdat er een beter geïnformeerd gesprek plaatsvindt. Er is een vollediger, consistenter beeld en er is spiegelinformatie beschikbaar.
👉Voor het zorgsysteem betekent het lagere kosten, efficiëntere en passende zorg en een schat aan objectieve en vergelijkbare zorgdata.
𝗠𝗲𝘁 𝗲𝗹𝗸𝗲 𝗽𝗮𝘁𝗶𝗲𝗻𝘁 𝗹𝗲𝗿𝗲𝗻 𝗵𝗼𝗲 𝗱𝗲 𝘇𝗼𝗿𝗴 𝗯𝗶𝗷 𝗱𝗲 𝘃𝗼𝗹𝗴𝗲𝗻𝗱𝗲 𝗽𝗮𝘁𝗶𝗲𝗻𝘁 𝗻𝗼𝗴 𝗯𝗲𝘁𝗲𝗿 𝗸𝗮𝗻.
Benieuwd hoe dit in jullie kliniek zou werken? Vraag een demo aan. We laten het graag zien.
Bekijk het originele bericht op onze LinkedIn pagina.